3 etape de baza pentru un training de succes

Pentru ca am vazut suficienti traineri care sar peste anumite etape din pregatirea unui curs si se asteapta totusi sa aiba un curs de impact, am decis sa dezbatem aici acest subiect. Astfel, pentru a veni in intampinarea acestor situatii, regasiti mai jos, elementele de baze fara de care un training nu poate exista.

1. Pregatirea training-ului


Un curs, fie ca vorbim de soft skills (abilitati), fie ca vorbim de hard skills (informatii tehnice), presupune etapa definitorie pentru intreg desfasuratorul de curs: analiza nevoii. Ca trainer, este intotdeauna bine sa sti cui te adresezi, care este nivelul participantilor tai si care sunt asteptarile clientului tau (prin client nu ma refer numai la cursant, ci si la firma care te angajeaza sa sustii acea tematica sau la un manager din firma pentru care tu lucrezi care iti inainteaza o astfel de solicitare). 
Aceasta etapa va hotari cum iti vei derula training-ul. Obiectivele tale ca trainer sunt sa satisfaci nevoia clientului intern/extern, dar si sa adaptezi un curs, conform cu pregatirea si nivelul oamenilor cu care vei interactiona. Nu poti sa te astepti la rezultate daca creezi un curs de vanzare avansata, pentru niste oameni care nu au vandut nicioadata. 


Tot in etapa de pregatire, intra si crearea unei agende, unui desfasurator, a obiectivelor si a materialului vizual (care nu este neaparat sa fie in format Power Point).

2. Livrarea cursului

Aceasta a doua etapa presupune armonizarea informatiilor aflate in prima faza. Echilibrarea dintre ce vor participantii si ce obiectiv ai tu, ca trainer, se face si in sala, prin cum pozitionezi cursul, prin cum il vinzi si numai oferindu-lebeneficiul.
De asemenea, ca trainer ai responsabilitatea de a te pastra neutru de a le oferi indicii, care sa ii conduca catre drumul pe care il conturezi tu, de a face din acel training, o experienta de invatare placuta, care sa le aduca cel putin un moment de constientizare. Despre atitudinile trainer-ului vom dezbate pe larg, insa intr-un alt articol. 

3. Evaluarea training-ului

Am observat ca aceasta, impreuna cu prima, reprezinta etape pe care in special, trainerii la inceput de cariera, au tendinta de a le omite. Daca vreti, "punerea pe scena" si "regia" creata de voi in faza de livrare sunt cele care conteaza cel mai putin, pentru ca, fara a cunoaste exact dorintele si probleme oamenilor din fata ta si fara sa evaluezimodalitatea in care au fost receptionate informatiile transmise de tine, nu ai cum sa "performezi", sa te dezvolti.
Ai nevoie sa intelegi ce a fost de impact pentru oamenii pentru care tu ai livrat un curs si ce anume au aplicat mai departe. Doar "luand pulsul" participantilor vei avea posibilitatea sa te dezvolti si sa iti imbunatatesti cursurile.

Acestia sunt cei 3 pasi fara de care training-ul nu poate avea impact! Aplicati aceste 3 etape de fiecare data, indiferent ca faceti aceasta meserie de 3 luni sau de 10 ani si va veti asigura o perceptie cat mai reala si apropiata cu cea a participantilor vostri!

In urmatoarele articole, voi reveni cu detalii despre metode si tehnici de analiza a nevoii, concepere de exercitii, livrarea propriu-zisa si atitudinile formatorului.

Pana atunci, la cat mai multet training-uri de impact!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu